loading...
دانشنامه علمی عصر تبیان
Titanium بازدید : 135 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

Tower

آسمان خراش برج آب هیمالیا در دامنه کوه واقع است.عملکرد این برج درکوه های خشک هیمالیا ذخیره آب و پخش آن به زمین های اطراف آن است.آسمان خراش میتواند به صورت مکرر یا یکمرتبه آب را در فصول بارانی جمع آوری,تصفیه و برای ذخیره واستفاده در آینده به یخ تبدیل کند.این برج می تواند برنامه توزیع آب را بر حسب نیاز ساکنین داشته باشد و آب فراوان را برای نسل های آینده ذخیره کند.

 

طرح های برتر آسمان خراش سال 2012 (قسمت1)

 

Mountain Band Aid

 صنعت و حفر  معدن به ویژه کوه ها که در پی جستجوی انسان برای مواد معدنی حفر می شوند در حال تخریب نظم طبیعت چین است. این فرآیندها نه تنها باعث تخریب مناطق بومی شده بلکه سبب جابجایی جمعیت کل مردم، جدا شدن آنها از خانه های خود و  معنای زندگیشان وهمچنین کسانی است که  در بسیاری از این مناطق روستایی به عنوان کشاورزان کار می کنند. پروژه "گروه کوه کمک" به  طور همزمان بازگرداندن مردم hmong کوه آواره به خانه های خود و کار شان و بازیابی محیط زیست کوه از رشته کوه های Yunnanمیباشند.

این هدف با یک پروژه ساخت و سازدولایه ای به دست می آید.لایه بیرونی آسمانخراش است که داخل کوه  ساخته شده است و در سراسر کوه کشیده شده است. با ایجاد ساختار آسمانخراش به عنوان بخشی از کوه، آسمان خراش به مردم همونگ کمک میکند تابه شیوه اصلی زندگی خودبرگردند. این توسط روستاییان سازمان یافته شده تا  به تکرار طرح روستای سنتی آنها که قبل از آواره شدن وجود داشته بپردازد. قرار دادن ساختمان در کوه، این بدان معنا است که ارتفاع آن به طور عمده توسط ارتفاع کوه تعیین شده است.طراحی به عنوان یک کل، یکی از "بازیابی دوگانه:"است. مردم همونگ در کوه آسیب دیده ای زندگی میکنند که می توانند سازمان منحصر به فرد از فضا ی  روستای خود را در درون آسمانخراش نگه دارند، اما نمیتداند جلوی تخریب کوه را بگیرد. در عوض، به ترمیم زیست محیطی با بازیافت آب داخلی برای آبیاری کوه کمک میکند. این سیستم آبیاری که شامل لایه درونی این پروژه است سیستم آبیاری است که خاک کوه را تثبیت وباعث رشد گیاهان میشود.

 

طرح های برتر آسمان خراش سال 2012 (قسمت1)

 Monument to Civilization : Vertical Landfill for Metropolises

طراح "گورستان به سوی تمدن" از شما  میخواهد تا در جذاب شدن این اثر نظر دهید.طراحی خارق العاده آسمان خراش ها برای تحت تاثیرقرار دادن است. اما چیزهای دیگری هم در داخل شهرها وجود دارد که تاثیر گذار هستند، طراح می گوید: " به عنوان مثال در نیویورک : اگر ما زباله سالانه خود را در یک متراژ مشابه قرار دهیم،ارتفاع آن به1300 مترمیرسد که به عبارتی  سه برابر ارتفاع ساختمان امپایر استیت (450 متر) است.به نظر شما هیجان انگیز نیست؟ این احتمال وجود دارد که  محل های دفن زباله های شهری در اطراف شهرهای بزرگ, ناپدید شوند. ازتجمع زباله می توان استفاده کرد ،برای مثال، این پتانسیل  فرصتیست برای ایجادانرژی بازیافت، مانند زمانی که گاز را در تجزیه ساطع می کند. این بنا با طرحی نو نشان می دهد محل دفن زباله به صورت عمودی به یک برج تبدیل شده و با استفاده از انرژی تولید شده از تجزیه آن به تولید انرژی حومه شهر کمک میکند. با قرار دادن برج در قلب شهرستان، انرژی فوری ارائه  می شود، و زمانی که نیاز نباشد زباله به خارج از شهر حمل می شود که در هزینه های حمل و نقل باعث صرفه جویی است.

 

طرح های برتر آسمان خراش سال 2012 (قسمت1)

 Citadel Skyscraper

پروژه"ارگ آسمانخراش" برای ژاپن طراحی شده ، به دلیل اینکه در سالهای اخیردر این منطقه بلایای طبیعی و ساخته دست انسان زیاد رخ داده است. این پروژه سه قسمتی با سازه های جدید با هدف حفاظت از جزیره و سپر دفاع قلعه طراحی شده. بخش اول شامل بازسازی زمین همه شهرهای بزرگ این کشوراست و ساکنان به خارج از شهر منتقل میشوند. کسب و کار و فعالیتهای تجاری در داخل شهرباقی خواهد ماند ، اما ساکنان به سمت دریا  حرکت خواهند کرد، ودر ارگ زندگی می کنند.بخش دوم به محل این ارگ برمیگردد: ارگها در یک ردیف با فاصله  2-3 کیلومتری از خط ساحلی قرار میگیرند و می توانند سرزمین اصلی را از سونامی محافظت کنند. آسمان خراش ها توسط یک سیستم از موج شکن ها و کانال های زهکشی به هم متصل می شوند و قادر به مقاومت در برابر امواج تا 50 متر ارتفاع هستند. این  با یک سری بادبان فیبری  متصل به هم که درعمق 1200 متردفن شده وجزیره را احاطه کرده تقویت شده است. با برخورد  امواج به بادبان ,الیاف کشیده شده و از شدت موج می کاهد. بخش سوم این طرح شامل طراحی آسمانخراش است که ساکنان آن را محافظت کند. آسمان خراش اولیه برای این پروژه دارای یک قاب فلزی و پایه, فونداسیون آن در عمق 1،200 متر ریخته وساختمان 500 متر در آسمان بالا میرود. با دفن ساختاردرزمین, ارگ ازفعالیت های لرزه ای (زمین لرزه به بزرگی 11)، امواج (تا 40 متر ارتفاع) و بلایای ساخت دست بشر (مانند انفجار سلاح های اتمی) حفاظت میشود.  سپر های نصب شده در اطراف ساختمان به عنوان سیستم حفاظت ، از قدرت موج برای تولید انرژی استفاده میکنند.

 

طرح های برتر آسمان خراش سال 2012 (قسمت1)
منبع:پین تک
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت برای تهیه مقالات علمی و دانشنامه های آزاد می باشد میکوشد بهترین مقالات و بهترین کتاب های آموزشی را برای شما فراهم کند سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید سوالات را در انجمن مطرح و درخواست های خود را مطرح کنید و با نظراتتون مارا یاری کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما درباره ی این سایت چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 170
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 24
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 580
  • بازدید ماه : 1,735
  • بازدید سال : 8,201
  • بازدید کلی : 345,213
  • کدهای اختصاصی